Bir işletmeyi veya ürünü pazarlamak için çevrimiçi kanalları kullanmanın en önemli yararı, belirli bir kanalın etkisini ve farklı kanallardan edinilen ziyaretçilerin bir web sitesi veya açılış sayfası deneyimiyle nasıl etkileşime girdiğini ölçebilmesidir.
Ücretli müşterilere dönüşen ziyaretçiler arasında, hangi kanalların değerli müşteriler edinmede en etkili olduğunu belirlemek için daha fazla analizler yapılabilir.Web veya mobil uygulama deneyimleri için Analytics aşağıdakileri belirlemenize yardımcı olabilir:
Ziyaretçilerin müşterilere dönüşüm oranına ve bu ziyaretçilerin maliyetine bağlı olarak, müşteri kazanmada en uygun maliyetli pazarlama kanalları hangileridir.
Online Pazarlamanın Yararları
Hangi kanalların müşteriler için daha yüksek yaşam boyu değer elde etmesinde ve yönlendirmesinde etkili olduğu e-posta pazarlama gibi, önceki müşterilere tekrar satın alımları yönlendirir.Hangi müşteri grupları, yüksek katılımlı müşterilere daha fazla ürün satmayı bekleyen yazılım veya mobil uygulamalar gibi güçlü katılım davranışı ve satışlar için yüksek potansiyel sergiler.
Online Pazarlama Araçları
Sağlam bir çevrimiçi pazarlama programı oluşturmak vesürdürmek için kullanılabilecek bir dizi araç vardır:
E-posta pazarlama
Sosyal medya pazarlamacılığı
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Görüntülü Reklamcılık
Arama Motoru Pazarlaması (SEM)
Etkinlikler ve Web Seminerleri
Web Sitesi Optimizasyonu
İçerik pazarlama
Video Pazarlama
Pazarlama Analitiği
Pazarlama Otomasyonu
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
İçerik Yönetim Sistemi (CMS)
Tıklama başına ödeme (PPC) Reklamcılığı
LinkedIn Reklamları
Online Pazarlama Nedir?
Ana Sayfaya Dön »