Kolay Pazarla

Kolay Pazarla

Online Reklamcılık Nedir?

Çevrimiçi çeklamcılık, interneti belirli ve hedeflenen kitleye pazarlama mesajları vermek için bir araç olarak kullanma sanatıdır. Web sitesi trafiğini ve marka gösterimini çekmek için yararlıdır ancak her şeyden önce çevrimiçi reklamcılık hedeflenen müşteriyi satın alma gibi belirli bir eylemde bulunmaya ikna etmek için tasarlanmıştır. Farklı çevrimiçi reklam türleri nelerdir?

Pazarlamacılar için yeni yollar açıldığından bu yana online reklam kapsamında büyümektedirler.

Çevrimiçi Reklamcılık nedir?

Pazarlamacılar için yeni yollar açıldığından bu yana online reklam kapsamında büyümektedirler (coğrafi mesaj hedefleme olarak bilinen; belirli bir alandaki kullanıcılara gönderilen kısa mesaj veya pazarlama mesajları yoluyla sunulan reklamları düşünün). Ancak bazı reklamlar daha az yaygın veya yalnızca müşteri kazanırken günde birçok kez karşılaştığımız yönleri var. En popüler çevrimiçi reklam türlerinden bazılarına göz atalım.

İnternet reklamcılığı veya web reklamcılığı başka türlü bilindiği gibi birçok farklı çevrimiçi reklam türü vardır ve nereden başlayacağını bilmek zor olabilir. Yardım etmek için dikkate almanız gereken en önemli çevrimiçi reklamcılık türlerinden bazılarını vurguladık:

  • Sosyal Medya Reklamcılığı
  • İçerik pazarlama - Eposta pazarlama
  • SEM (Arama Motoru Reklamcılığı)
  • Görüntülü Reklamcılık - Banner reklamcılık
  • Mobil reklamcılık

1. Sosyal Medya Reklamcılığı

Bilinçli bir sosyal medya pazarlama stratejisi belirledikten sonra sosyal medya platformlarında reklam yayınlamayı düşünmeye başlayabilirsiniz. Çoğu sosyal medya sitesi artık reklamverenlerin erişimini kullanmalarına ve ürünlerini platform içinden tanıtmalarına izin veriyor. Facebook, Twitter, Pinterest, İnstagram, Youtube ve sosyal medyanın diğer ortamlarında yapılan yatırımın başarısını değerlendirmek için en etkin analiz araçları da içermektedir.

Bu tanıtılan bir tweet veya gönderi kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin tanıtımı hatta birden fazla sosyal kanalında yayınlanan bir kampanyanın tamamını içerebilir. Sosyal medya platformlarında reklam yayınlamayı da düşünmeye başlayabilirsiniz. Bu tanıtılan bir tweet veya gönderi de olabilir.

2. İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlama doğru insanların önünde bir marka ve mesaj almanın başka bir harika yoludur. Birincil olarak SEO odak bir siteyi geliştirerek bir web sitesine organik trafik çekmek için strateji ve içerik sağladıktan sonra alakalı web sitelerinde özelliği içerik için ödeme yaparak katılım artırabilir. Ücretli reklam içerik pazarlamasının YG'sini artırmaya yardımcı olabilir - yani tanıtım olmadan üretim maliyetleri genellikle potansiyel getiriden ağır basabilir.

Yerel reklam bir tür ücretli medya yerleştirildiği sitenin temasını izleyen bir reklam oluşturmanın akıllı bir yolu olabilir. Yani doğrudan göründüğü medyaya benzeyecek şekilde tasarlanmış sponsor içerikli reklam olarakta adlandırılabilir.

3. E-posta Pazarlama

E-posta pazarlama mevcut müşterilerinizle iletişim kurmanın önemli bir yolu olduğundan çevrimiçi iletişiminizin ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Bu nedenle düşünce ve yatırım kesinlikle kontrolünüzde olmalıdır. İster Amazon'u sevin yada nefret edin şüphesiz onlar hedefli e-posta kampanyaları gönderme konusunda bilinen liderlerden biridir ve hepimiz bu konuda çok şey öğrenebiliriz.

4. Arama Motoru Pazarlaması (SEM) 

Arama motoru pazarlaması Google gibi arama motorlarında görünmek için ödeme yaparak web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) görünürlüğünü artırmak için tasarlanmıştır. Bunun için ödeme yapmadan arama motorları içinde mümkün olduğunca yüksek görünme sanatı olan SEO (arama motoru optimizasyonu) ile karıştırılmamalıdır. Seo nasıl yapılır?

SEM genellikle PPC (tıklama başına ödeme) olarak adlandırılır ve örneğin Google Adwords veya Microsoft Bing Ads'te kullanılabilir. Yatırımın etkinliği genellikle TBM (tıklama başına maliyet) veya (gösterim başına maliyet) ile ölçülür.

5. Görüntülü Reklamcılık

Görüntülü reklamcılık genellikle markalı fotoğraflardan videolardan grafiklerden veya zengin medya içeriğinden oluşan reklamınızın tıklandığında; kullanıcıyı kendi web sitenize yönlendiren üçüncü taraf web sitelerine yerleştirildiği zamandır. Kullanıcının bir reklamı tıkladığında yaptığı yolculuğu dikkate almak önemlidir. Çünkü açılış sayfasındaki UX düzgün bir şekilde bulunmadığından işletmeye dönüşmeyen web trafiğini çekmek için zaman, çaba ve para kaybı olur düşünülmüş.

Çevrimiçi reklam vermenin en güvenli yollarından biri marka konumlandırmanızı tamamlayacak özenle seçilmiş web sitesi yerleşimleridir. Bu üçüncü taraf bir platform tarafından seçilen sitelerden ziyade aslında olmasını istediğiniz sitelerde her zaman görüneceğiniz anlamına gelir. Bu zaman alıcı olabilir bu nedenle diğer alternatifler arasında istenen anahtar kelimelere göre ilgili web sitelerini otomatik olarak; seçme süreci olan 'içeriksel hedefleme' ve özellikle benzer içeriğe sahip olan site seçimi olan 'konu hedefleme' yer alır.

Görüntülü reklamcılığın en etkili biçimlerinden biri başka şekilde bilindiği gibi yeniden hedefleme veya yeniden pazarlamadır. Diğer banner reklamların aksine yeniden hedeflenen reklamlar web sitenizi daha önce ziyaret etmiş veya veritabanınızda mevcut bir kişi olan kullanıcılara sunulur.

6. Mobil Reklamcılık

Bir çoğumuz günümüzün büyük bir bölümünü akıllı telefonlarımızı kullanarak harcayarak reklamverenlerin müşterilerine ulaşmak için mobil reklamcılığı kullanması şaşırtıcı değildir. Bununla birlikte, ürün ve hizmetleri pazarlamak için giderek daha fazla düzenlenmiş bir yol haline gelmektedir. Bu yüzden dikkatli bir şekilde ele alınmalıdır. Mobil cihazlara özel farklı pazarlama türleri arasında mobil uygulamalar üzerinden reklam push bildirimleri SMS/metin mesajı ve MMS mesajlar yer alır.

Çevrimiçi Reklamcılıkta Programlı Pazarlamayı Kullanma

Dijital reklam envanteri alımını gerçek zamanlı olarak otomatik hale getirme süreci olan programlı pazarlama, büyüyen ve karmaşık bir olgudur. Bir reklamverenin ürününü veya hizmetini alakalı bir bağlamda belirli bir müşteriye göstermek için algoritmalar kullanır. Basit bir ifadeyle en yüksek teklif verene açık artırma reklam alanı sağlar; tek bir düğmeyi tıklayarak. Dijital pazarlama hedeflerinizi ve mesajlaşmanızı çevreleyen açıklığa sahip olduğunuz sürece programlı pazarlama çevrimiçi reklam sürecini otomatikleştirmek için yardımcı olabilir.

Çevrimiçi reklam pazarlama konusunda sizi nasıl desteklenebilirsiniz?

Online reklam artık yıllık toplam pazarlama bütçesinin daha büyük bir bölümünü temsil etmektedir. Bu nedenle önemi göz ardı edilmemelidir. Bununla birlikte tüketiciler çevrimiçi reklamcılığın istenmeyen dikkat dağınıklığından giderek daha fazla bunalmaktadır. Bu nedenle çok kesintili olmamak esastır. Online reklam istenen hedeflere odaklanmalı ve kitleyi teşvik etmelidir. 

Online reklam çabalarını etkin bir şekilde planlamak için işletmelerle birlikte çalışıyoruz, böylece marka mesajına duyarlı ve aynı zamanda en iyi dönüşü sağlıyoruz. Bütçelerinizi planlamak ve içeriğin yanı sıra nasıl ve nerede yayınlandığını koordine etmek için sizinle birlikte çalışıyoruz. Bütçenize ve gereksinimlerinize bağlı olarak çevrimiçi reklam pazarlama ihtiyaçlarınızı en iyi şekilde karşılayacak özenle seçilmiş dijital ajanslar arasında bir site. Size nasıl destek olabileceği konusunda zorunluluk olmadan buradan iletişime geçmekten çekinmeyin.

Online Reklam Yöntemleri

Ana Sayfaya Dön